دانستنی ها

رله حالت جامد | solid state relay

رله حالت جامد | solid state relay

مدار ورودی:

با توجه به انواع مختلفی از ولتاژ ورودی ، مدار ورودی را می توان به سه نوع تقسیم کرد:

  1. مدار ورودی DC
  2. مدار ورودی AC
  3. مدار ورودی AC / DC

برخی از مدارهای کنترل ورودی همچنین با TTL / CMOS ، عملکرد منطقی مثبت و منفی و عملکرد معکوس سازگار هستند ، که به راحتی می توانید به مدارهای منطقی TTL ، MOS متصل شوند.

جداسازی یا اتصال:

دو نوع جداسازی و اتصال مدارهای ورودی و خروجی وجود دارد:

  1. اتصال فوتوالکتریک
  2. اتصال ترانسفورماتور

فتوكپلرها معمولاً برای دستیابی به كنترل كنترل ایزوله كننده جانبی و بار ، از لامپ های فتودودودها ، ترانزیستورها ، تریستورهای كنترل شده با نور استفاده می كنند. جفت ترانسفورماتور با فرکانس بالا استفاده از سیگنال کنترل ورودی است که توسط سیگنال فرکانس بالا هیجان زده به ثانویه وصل می شود ، پس از تشخیص و اصلاح ، پردازش مدار منطقی برای تشکیل سیگنال درایو استفاده می شود.

مدار خروجی:

ترانزیستور با قدرت بالا ، تریستور یک طرفه ، تریستور دو طرفه ، ترانزیستور تأثیر میدان قدرت ، ترانزیستور دو قطبی دروازه عایق بندی شده بطور عمده استفاده می شود. می توان آن را به مدار خروجی DC ، مدار خروجی AC و مدار خروجی AC / DC تقسیم کرد.

با توجه به نوع بار ، می توان آن را به رله حالت جامد DC و رله حالت جامد AC تقسیم کرد. برای خروجی DC می توان از دستگاههای دو قطبی یا FET های قدرت استفاده کرد و معمولاً برای خروجی AC از دو تریستور یا یک تریستور دو طرفه استفاده می شود. رله های حالت جامد AC را می توان به رله های حالت جامد AC تک فاز و رله های حالت جامد AC سه فاز تقسیم کرد. رله های حالت جامد AC را می توان به رله های حالت جامد AC تصادفی و رله های حالت جامد AC با عبور صفر با توجه به زمان روشن و خاموش تقسیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Avatar Mobile
منوی اصلی x
X
جدیدترین مقالات