دانستنی ها

انتقال نیرو چگونه است؟

انتقال نیرو چگونه است؟

شبکه برق

شبکه برق بزرگترین وسیله‌ای است که هر روز از آن استفاده می‌کنید. ما به سختی به آن فکر می‌کنیم، اما این چیزی است که کشور ما را در حال اجرا نگه می‌دارد.

شبکه برق چیست و چگونه کار می‌کند؟

شبکه‌ای برای رساندن برق به مصرف کنندگان است. شبکه برق شامل ایستگاه‌های ژنراتور، خطوط انتقال و دکل‌ها و خطوط توزیع مصرف کننده فردی است.

  1. مرحله ۱: انرژی تولید می‌شود
    ژنراتور انرژی تولید می‌کند.
  2. مرحله ۲: انرژی به ولتاژ بالا تبدیل می‌شود
    تبدیل انرژی به ولتاژ بالا برای توزیع
  3. مرحله ۳: توزیع و استفاده مصرف کننده

خطوط برق، برق را به مناطق پرجمعیت می‌رسانند در حالی که ترانسفورماتورها برق ولتاژ بالا را قطع می‌کنند و آن را به ولتاژی تبدیل می‌کنند که خانه‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. سپس برق به مصرف کنندگان تحویل داده می‌شود.

چگونه نیرو تولید کنیم؟

زغال سنگ، آب، گاز طبیعی، هسته ای، نفت و باد همه راه‌هایی هستند که ما انرژی تولید می‌کنیم.

اب

نیروی هیدروالکتریک از آب متحرک تولید می‌شود. آب می‌تواند یک توربین را فشار دهد تا انرژی را برای مصرف مهار کند. نیروی برق آبی به چرخه آب متکی است. مقدار بارانی که به رودخانه‌ها و نهرها می‌ریزد، میزان آب موجود برای تولید انرژی را تعیین می‌کند.

زغال سنگ

سوزاندن زغال سنگ راه دیگری برای روشنایی خانه‌هایمان است. زغال‌سنگ فراوان‌ترین و ارزان‌ترین سوخت فسیلی جهان است، اما بیشترین آلودگی را نیز در جو ما منتشر می‌کند. زغال سنگ در چین، هند و ایالات متحده یافت می‌شود.

باد

اگر تا به حال در ایندیانا رانندگی کرده باشید، احتمالا صدها آسیاب بادی را دیده‌اید که در افق می‌چرخند. نیروی باد از جریان هوا برای چرخاندن یک ژنراتور الکتریکی استفاده می‌کند. اگرچه نیروی باد یک توان متغیر است که به آب و هوا بستگی دارد، اما یک منبع انرژی پایدار در یک دوره طولانی مدت است. این یک منبع قابل اعتماد برای رفع نیازهای برق است.

هسته‌ای

انرژی هسته‌ای با مهار فرآیندی به نام شکافت هسته‌ای تولید می‌شود. شکافت هسته‌ای دسته‌هایی از نوترون‌ها را با شکافتن خود به خود یا در اثر برخورد با ذره‌ای دیگر و با آزاد شدن انرژی از هم جدا می‌کند. این در یک راکتور هسته‌ای اتفاق می‌افتد. نیروگاه انرژی حاصل از تقسیم را با استفاده از یک محفظه خنک کننده که گرما را از هسته راکتور حذف می‌کند، مهار می‌کند. آن‌ها این کار را با استفاده از یک سیستم خنک کننده که بخار تولید می‌کند، انجام می‌دهند که یک توربین بخار را نیرو می‌دهد. توربین بخار را به انرژی مکانیکی و سپس به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

راه‌های جالب زیادی برای تولید برق وجود دارد، و همه آن‌ها برای تامین برق شبکه برق کشورمان گرد هم می‌آیند.

منبع : https://www.generac.com/be-prepared/power-outages/power-grids

برای دریافت مشاوره رایگان در خرید سنسور و اس اس آر با ما در ارتباط باشید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Avatar Mobile
منوی اصلی x
X
جدیدترین مقالات