دانستنی ها

ژنراتور دائم کار چیست؟

ژنراتور دائم کار چیست؟

ژنراتورها دستگاه های مفیدی هستند که در نبود برق الکتریکی را تامین کرده و بدون وقفه بتوانند خروجی بدون نوسان داشته باشند و مانع قطع فعالیت های روزانه شود در واقع این نوع دستگاه می تواند بدون افت ولتاژ و با داشتن راندمان 100 درصد و البته در تمام طول روز کارکند.

تفاوت ژنراتور دائم کار با سایر ژنراتور ها

یک تفاوت اصلی میان این ژنراتورها وجود دارد. معمولا ژنراتور دائم کار را برای منبع بی وقفه برق انتخاب می کنند، یعنی در جایی که برق وجود ندارد. اما ژنراتور های معمولی را برای برق اضطراری و به عنوان پشتیبان از آن ها استفاده می کنند. یک ویژگی ژنراتور دائم کار این است که اصطکاک بین قطعات بیشتر می باشد اما در ژنراتور های دیگر این گونه نیست.

ژنراتور دائم کار ماینر

سیستم استفاده از ماینر ها به نحوی می باشد که ورودی برق به هیچ عنوان نوسان یا قطعی نباید داشته باشد. به این دلیل برخی از ماینر ها را با استفاده از ژنراتور های گاز سوز راه اندازی می کنند.

دیزل ژنراتور های برق را می توان به سه روش تقسیم کرد:

حالت دائم کار ، پرایم یا اضطراری.

ژنراتور های دائم کار (Continuous) :

برق دائمی معمولاً در مراکز اطلاعاتی مورد استفاده قرار می گیرد. این ژنراتور بگونه ای طراحی میشود که خاموشی آن بندرت باشد ژنراتور دائما برق تولیدی خود را به مصرف کننده عرضه کنند. مراکز دیتا سنتر در همه روزهای سال فعال هستند.

مهمترین مزیت های این نوع دستگاه، عبارتند از:

  • مناسب برای استفاده در مکان های دور افتاده می باشد.
  • قابل استفاده از مکان هایی که به شبکه برق دسترسی ندارند.
  • از گرمای بیش از اندازه دستگاه جلوگیری می کند.

ژنراتور های پرایم (Prime) :

ژنراتورهای پرایم و دائم کار بسیار شبیه به هم هستند. ژنراتور پرایم بگونه ای طراحی میشود که مولد تامین برق اصلی مجموعه باشد. چرا که برق شهر در آن منطقه موجود نیست مانند معادن ساعت کار کرد آن بالاست معمولا 8 ساعت کاری هنگامی که مدت زمان نیاز به استفاده از دیزل ژنراتور به بالای ۳ ساعت می رسد باید از دیزل ژنراتور های پرایم استفاده نماییم. تفاوت این ژنراتور در توان خروجی یک دستگاه ژنراتور می باشد. در حالت پرایم ما نمی توانیم از حداکثر قدرت دیزل ژنراتور استفاده کنیم، زیرا با گذشت زمان و گرم شدن دستگاه، به مرور از توان خروجی دستگاه کاسته شده و اصطلاحاً راندمان دیزل ژنراتور کاهش پیدا می کند.

ژنراتور اضطراری یا آماده به کار یا استند بای (STANDBY) :

ژنراتورهای اضطرای در مواقعی طراحی می شوند که شبکه برق اصلی وجود داشته باشد. فقط بعنوان تامین کننده برق اضطراری با ساعت کاری پایین کار می کند. معمولا این ژنراتور کوچکتر از ژنراتورهای پرایم و دائم کار است. ژنراتور اضطراری تامین کننده برق بخش های ضروری مصرف کننده می باشد ودر وضعیت پشتیبان قرار دارد.

تفاوت عمده بین ژنراتور پرایم و دائم کار چیست

ژنراتورهای دائم کار طراحی شده اند که به طور مداوم با بار ثابت سازگار کار کنند.در حالی که ژنراتورهای اصلی یا پرایم برای مدت زمان طولانی در بار متغیر طراحی شده اند.

در مورد قیمت ژنراتورهای دائم کار و پرایم گران تر از ژنراتورهای ظرفیت مشابه مورد استفاده برای پشتیبان و آماده به کار باشند.

ژنراتور دائم کار چه تفاوتی با ژنراتور اضطراری دارد؟

تامین برق در ژنراتور های دائم کار به این صورت می باشد که به طور متناوب برق را با بار ثابت تامین می کنند.

این در حالی است که انواع اضطراری آن در زمان هایی که برای چند ساعت دسترسی به شبکه سراسری برق قطع می گردد، قادر به تامین برق پشتیبان می باشند.
به همین منظور زمان کار ژنراتور های دائم کار را به طور نامحدود و زمان کار دستگاه های اضطراری را به صورت محدود بیان می کنند.

در واقع می توان بیان کرد که اگر ژنراتور های اضطراری بیش از اندازه ساعت های استاندارد کار کنند، دستگاه با اختلال و خرابی رو به رو می شود.

 

اتوماسیان پاسارگاد وارد کننده و تامین کننده انواع قطعات اتوماسیون صنعی می باشد.

در اینستاگرام همراه ما باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Avatar Mobile
منوی اصلی x
X
جدیدترین مقالات