دانستنی ها

معرفی انواع برند اچ‌ام آی (HMI)

اچ‌ام آی (HMI) یک قطعه صنعتی و یکی از پرکاربردترین نمایشگرهای صنعتی محسوب می‌شود. این قطعات رابط‌های گرافیکی قوی دارند که برای فرمان دادن به پی ال سی استفاده می‌شوند. انواع برند اچ‌ام آی (HMI) در بازار موجود می باشد.

اچ‌ام آی به صورت اتوماتیک کار می‌کند واین امر باعث جلوگیری از به وجود آمدن خطا می‌شود و همچنین کاربرپسند می‌باشد.

برندهای اچ‌ام آی (HMI)

کمپانی‌های متعددی تولید کننده HMI می‌باشند. در این مقاله به معرفی این برندها می‌پردازیم:

  • اچ‌ام آی دلتا

اچ‌ام آی دلتا یکی از برندهای پرطرفدار و محبوب در بازار می‌باشد. این برند تایوانی است و این کمپانی محصولاتی نظیر پی ال سی نیزتولید می‌کند.

اچ‌ام آی دلتا در سری‌های مختلف و متنوعی تولید و عرضه می‌شود:

  1. سری DOP100: این سری به لپ تاپ و PC وصل می‌شود از شانزده زبان مختلف پشتیبانی می‌کند.
  2. سری DOP-W: این سری داراری ابعاد بزرگی می‌باشد و مناسب برای استفاده در صنایع سنگین است. این سری نیز از شانزده زبان پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای پورت‌های سریال و USB است.
  3. سری TP70P: این سری دارای یک پی ال سی داخلی است و می‌تواند ۴ مدل تنظیمات ورودی و خروجی را ارائه دهد.
  4. سری DOP-B: این سری دارای درجه حرارتی IP65 است و به همین علت برای استفاده در محیطهای آلوده صنعتی انتخاب مناسبی است.
  • اچ‌ام آی زیمنس

این برند یک برند آلمانی است و جزو بهترین برندهای تولید کننده اچ‌ام آی به شمار می‌رود. سیستم‌های نرم افزاری مورد استفاده در این برند با توجه به مدل متفاوت است.

مدل‌های اچ‌ام آی زیمنس را می‌توان به دو دسته تقسیم نمود:

HMI PC Based: در این دسته‌بندی مانیتور کامپیوتر به عنوان صفحه نمایش است و معمولا در اتاق کنترل قرار داده می‌شود.

HMI Panel Base: در این دسته یک پنل برای مانیتورینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا در زیرمجموعه PC Base مورداستفاده قرار می‌گیرد.

HMIهای زیمنس بر اساس نحوه عملکرد و قابلیت‌هایشان به چهار دسته تقسیم می‌شوند که عبارت است از:

  1. Basic
  2. Comfort
  3. Mobile
  4. Keypad
  • اچ‌ام آی اشنایدر

Schneider یکی دیگه از برندهای تولید کننده اچ‌ام آی است. سخت‌افزار این قطعه به راحتی قابل نصب است و دارای سیستم تشخیص عیب است. بنابراین دارای ماندگاری بالاست و توانایی کار در محیط‌هایی را دارد که سیم‌بندی استاندارد ندارند. HMI Schneider به دلیل داشتن طراحی مقاوم، در محیط‌های کاری سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • اچ‌ام آی میتسوبیشی

کمپانی میتسوبیشی یک تولید کننده ژاپنی است و به دلیل تولید محصولات اقتصادی و استاندارد در بازار صنعت به شهرت رسیده است. اچ‌ام آی میتسوبیشی به راحتی سفارشی‌سازی می‌شود. از مدل‌های پرطرفدار HMI Mitsubishi می‌توانیم Gt21، Gt27 و Gt25 را نام ببریم.

  • اچ‌ام آی فتک

فتک (Fatek) یکی از کمپانی‌های تولید کننده HMI است که نمایشگرهای TFT-LCD را عرضه می‌کند. این برند از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و قابلیت نصب کنترلر و پی ال سی یکپارچه را در خود دارد. همچنین دارای پورت‌های ارتباطی ایزوله ایست تا از نفوذ رطوبت و ذرات جامد جلوگیری کند.

  • اچ‌ام آی پنل مستر

یکی از بهترین برندهای HMI برند PANEL MASTER است. این قطعه می‌تواند ۵۰۰ پروتکل ارتباطی صنعتی پی ال سی را پشتیبانی کند. اچ‌ام آی پنل مستر، دارای یک عملکرد خاص بنام watch dog است که می‌تواند از بهم ریختن تنظیمات تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. همچنین قابلیت نصب روی ویندوز۷ تا ۱۰ را نیز دارد و از طریق صفحه لمسی می‌توان به راحتی روشنایی صفحه را کنترل کرد و یا در عرض چند ثانیه برنامه را به راحتی تغییر داد.

  • اچ‌ام آی امرون

اچ‌ام آی امرون، دارای پیکربندی ساده است و به راحتی راه اندازی می‌شود. این برند از تمام زبان‌های اروپایی و آسیایی پشتیبانی می‌کند.

این برند دارای حافظه بسیار بالا است و از پی ال سی سایر برندها پشتیبانی می‌کند و با توجه به وضوح کامل و امکان دانلود یا پرینت، برای صنایع بسیار مناسب است.

بهترین برند HMI کدام است؟

به طور مطلق نمی‌توان یک برند را به بهترین برند پیشنهاد داد. در واقع انتخاب برند مناسب اچ‌ام آی، به نیاز شما و تجهیزات پروژه نظیر PLC بستگی دارد.

یک اچ‌ام آی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

رزلوشن بالا، نصب آسان سخت افزاری و نرم افزاری راحت از ویژگی‌های یک HMI خوب است. همچنین برقراری ارتباط با برندهای مختف پی ال سی برای جلوگیری از ایجاد محدودیت، از دیگر ویژگی‌های این قطعه می‌باشد.

اتوماسیان پاسارگاد وارد کننده و تامین کننده انواع قطعات اتوماسیون صنعی می باشد.

در اینستاگرام همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Avatar Mobile
منوی اصلی x
X
جدیدترین مقالات